144 oldal, A/5, 2020.
ISBN 978-615-5477-88-1
Leírás
Az influencer jelenség napjaink népszerű, divatos trendje, melyben sikeresnek lenni nem egyszerű feladat. Jelen könyv ebben segít, alapokat adva a netes videók elkészítéséhez, feltöltéséhez és népszerűsítéséhez. A könyv nem csak leendő influencereknek szól, mindenkinek ajánljuk, aki videókat szeretne készíteni és megosztani az interneten, vagy csak egyszerűen érdekli ez a téma.A könyv elsősorban a lehetőségekkel, a műszaki háttérrel, másodsorban pedig a társadalmi vonatkozásokkal foglalkozik. Áttekintjük a felvétel készítés eszközeit, a bárki számára elérhető és népszerű okostelefont, illetve a webkamerát, a fényképezőt, a videókamerát, a drónt és egyéb eszközöket. Megtanuljuk a videó- és hangszerkesztés lépéseit szerkesztőprogramok segítségével, a videómegosztó oldalak (YouTube, TikTok, Stb.) használatát és a feltöltés menetét. Foglalkozunk a felvételkészítés és publikálás jogi kérdéseivel, különösképpen a téma szerzői és személyiségi jogi vonatkozásaival. Megnézzük, mit kell tenni a sikerhez és mennyit lehet egyáltalán keresni ezzel, mi a mítosz, és mi a valóság e területen. A könyv további részében pedig az influencerséget, mint társadalmi jelenséget vizsgáljuk a szociológia, közgazdaságtan, jog és kriminológia segítségével, mindezt azonban röviden és közérthető formában. A megértéshez példaként szolgáló videókat is felsorolunk, továbbá szó esik a népszerűség pszichológiájáról és a jelenség veszélyeiről is.
Tartalomjegyzék:
Előszó 7
1. Társadalmi háttér 8
1.1. Kik azok az „influencer”-ek? 8
1.2. Az influencer videók jellemzői 9
1.3. A jelenség kialakulásának technikai háttere 10
1.3.1. Távközlő hálózatok és az internet fejlődése 10
1.3.2. A videó készítésére alkalmas eszközök bárki számára elérhetővé váltak 11
1.4. Generáció elmélet 11
1.5. A generációk és a nyelv 16
2. Gazdasági vonatkozások 20
2.1. A marketingről általában 20
2.2. Influencer marketing 22
2.3. Influencer marketing (és egyéb) weboldalak 23
2.4. Pénzkeresés megtekintésszám alapján 24
2.5. Mennyit kereshetek influencerkedéssel? 27
3. Jogi háttér 29
4. Videó elméleti alapok 34
4.1. A videó fogalma és felépítése 34
4.2. Műsorszórás és video download/streaming 36
4.3. Videó szerkesztő programok 39
4.4. Videó fájl formátumok 42
5. Videók rögzítése és szerkesztése 47
5.1. A videózás során használt alapvető csatlakozó típusok 47
5.2. Rögzítés 49
5.2.1. Az első, legegyszerűbb lecke: a képernyőn végzett műveletek rögzítése 49
5.2.2. A rögzítés eszközei 49
5.3. Szerkesztés 70
5.3.1. A legfontosabb alapfeladat: videók vágása 70
5.3.2. Egyéb, komplexebb szerkesztési feladatok 76
5.3.3. Hangrögzítés és szerkesztés alapjai 88
5.3.4. A szerkesztett anyag elmentése videó formátumba 93
5.4. Régi videók feldolgozása 94
6. Videók feltöltése az internetre 102
6.1. YouTube 103
6.1.1. YouTube használata regisztráció nélkül 104
6.1.2. Feltöltés, YouTube használata regisztrációval 112
6.1.3. Videók letöltése YouTube-ról 116
6.2. Instagram 117
6.3. Facebook 117
6.4. TikTok 119
7. Néhány példa videó 121
7.1. Egy (néha két-három) személy beszél 121
7.2. Képernyőn rögzített műveletek 122
7.2.1. Számítógépes játékok megoldása 123
7.2.2. Szakmai problémák megoldása, termékismertető 123
7.3. Akciókamerával rögzített videó 123
7.4. Kaland videók 123
7.5. Kirándulás, túra, városnézés 125
7.6. Televíziós műsor részlete 125
7.7. Vicces videók 126
7.8. Szórakoztató videók 126
7.9. Top10 (ranglista) videók 126
7.10. Animációk 127
7.11. Trash (szemét) videók 127
8. Az influencer jelenség jövőképe 129
9. Az influencer jelenség veszélyei 130
9.1. A mértéktelenség veszélye 130
9.2. A felelőtlenség veszélye 131
10. Végezetül, de nem utolsósorban: a népszerűség pszichológiája 141
11. Irodalomjegyzék 143